Bán Aladár Általános Iskola Várpalota

Címlap

A 8. évfolyam kirándulása

vhjkl

A kirándulás napján reggel minden nyolcadikos diákunk izgatottan gyülekezett a várpalotai vasútállomáson.

A vonat menetrend szerint érkezett, így már 9 óra előtt pár perccel megérkeztünk a Déli pályaudvarra, ahol hideg, viharos szél fogadott minket.

Ezért elvetettük, hogy felsétáljunk a Várba, ahol meg szerettük volna nézni a Mátyás templomot és a Halászbástyát. Helyette a Mammut bevásárló központba töltöttük el az időt a Parlamenti látogatás kezdetéig. A gyerekek viszonylag fegyelmezetten viselkedtek, és összességében tetszett nekik a vezetés, amit a 45 perces séta végén tapssal juttattak kifejezésre. A következő programpont a Terror Háza volt az Andrássy út 60. szám alatt, ahová metrón ill. a kis földalattin jutottunk el. Itt is profi vezető segítségével ismerkedhettek meg a gyerekek a korszak jellegzetességeivel, borzalmaival. A két órás program végére elfáradtak a gyerekek, fizikálisan és mentálisan egyaránt.

Délután négy óra volt, és még hátra volt a Szépművészeti Múzeum, ahol lehetőségünk volt a Rembrandt időszakos kiállítás megtekintésére. Sajnos a B osztály ekkorra már a befogadó képességének a határára ért, és kérték, hadd maradhassanak a Hősök Terén, míg az A osztály megtekinti a kiállítást. Szép élménnyel lettünk gazdagabbak, és indultunk is vissza a Délibe, ahol 18:30-kor indult a vonatunk.

Jó hangulatban, tartalmasan töltöttük el a napot. Este fáradtan, de élményekkel telve szálltunk le a vonatról ahol már vártak bennünket a szülők.